Десять батьківських заповідей

 

1.    Не вважайте дитину своєю власністю: вона особистість.
 

2.    Любіть дитину такою, яка вона є, навіть якщо вона не в усьому досягає

успіху.
 
3.    Не очікуйте, що ваша дитина виросте такою, якою хочете ви. Допо­можіть їй стати собою.
 
4.   Запам'ятайте: найголовніший ваш обов'язок —розуміти свою дитину. Зробіть так, щоб ваша дитина ділилась з вами своїми проблемами. Ви — не суддя, який має право судити, ви — не приклад для наслі­дування. Ви — найрідніша людина, яка може втішити і у 5, і у 25 ро­ків.
 

5.    Не переймайтесь, якщо чогось не можете зробити для своєї дитини.

Гірше, якщо можете, але не робите.
 
6.    Постарайтесь хоч інколи дивитись на світ очима вашої дитини.
 
7.    Частіше розмовляйте з вашою дитиною, відповідайте на всі її пи­тання.
 
8.    Не лайте, а тим більше не ображайте дитину, особливо в присутності сторонніх.
 
9.  Частіше хваліть, захоплюйтесь вашою дитиною, радійте її успіхам.
 

 

10. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя своїй дитині, вона від­дячить, давши життя вашим онукам.


Поради батькам як оцінювати шкільні  «успіхи» своїх дітей

З боку батьків у стосунках зі своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість переживань дітей з приводу невдач, допомагати їм емо­ційно переборювати ситуації, які пов'язані зі шкільними оцінками. По­хвала необхідна, але треба вказати на помилки, недоліки, неточності.

Як ставитись до шкільної оцінки в сім'ї?

Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не пригнічувало її ще більше.

              Правило І. Заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на дихан­ні: один, два... десять... відчуйте спокій, рівновагу Згадайте про свої колишні «успіхи». «Постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А тепер можна починати розмову, а може... тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може... допомогти розібратись у складній теоре­мі, а може... Пам'ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні — всеодно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути на гальма.

Правило2.  Не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очі­куємо від дитини «все й одразу». Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її — вона вчиться, але стає «зубрилкою» і ненавидить учення, школу, а може й... вас.

Правило 3.  Безмежна любов. Ви любите свою дитину незважаючи на її «успіхи» у школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. А як же ставитися до невдачі? Вона вас засмучує і... все.

Правило 4.  Не бийте лежачого. «Двійка», а для когось і «дев'ят­ка» — достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні й ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати той, якого ви найбільше хочете позбавитися, і говоріть тільки про нього.

Правило 6. Вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначніші для неї. Але якщо вас турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одно­часно і виразності, і переказу.

Правило 7. Головне — хваліть виконавця, а критикуйте невиконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8. Найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами-неуспіхами сусідського Івана.

Правило 9. Не скупіться на похвалу: будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого дві­єчника, котрого немає за що похвалити.

Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в Себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, так­товно. Саме при такій оцінці в дитини нема ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.

Правило II. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.

Правило 12. Не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимага­ють, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але буває це тоді, коли справи з навчанням ще не дуже запущені і до нього ще є інтерес. Якщо ж зацікавленості вже нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна «витягнути» дитину до активного життя в навчанні.

 

Для того щоб ці правила виявились ефективними, необхідно їх об'єднати: дитина повинна бути не об'єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення. Уміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися — головного засобу подолання труднощів у навчанні.


 

 

 

 

 

 

 

 

Шкідливі звички: куріння, алкоголізм, наркоманія

 

Шкода алкоголізму

Алкоголь по суті є отрутою, тобто речовиною, якої нема в організмі і яка завдає шкоди живим клітинам, тканинам і самому організму в цілому, послаблюю є його функції, або вбиває його. 96% чистий спирт, що містить найбільшу концентрацію алкоголю, надійно знищує все живе при стерилізації голок, або хірургічних інструментів. З таким самим ефектом алкоголь, введений всередину організму, знищує живі клітини печінки, нейрони головного мозку, або судини.

Тіло дорослої здорової людини здатне витримувати певну концентрацію алкоголю в крові, перевищення якої неминуче призводить до інтоксикації (тобто загального внутрішнього отруєння) й загибелі. Гранично допустима концентрація різниться від людини до людини, але в середньому становить 5.5 г на 1 кг тіла. Тобто для смертельного отруєння людині вагою 70 кг досить вжити за короткий час всього 385 г алкоголю, щоб видільна система організму не змогла впоратися з надлишком отрути й організм загинув. Для дитини шкода від алкоголю починається з набагато меншої цифри, тому п'яні батьки, які пригощали дітей алкоголем, ризикують їхнім життям. Причина, з якої алкоголь, потрапляючи в організм, не призводить відразу до смерті, як це буває в разі отруєння, наприклад, чадним газом або грибними отрутами, полягає в тому, що більшість спиртних напоїв містять відносно низьку концентрацію отрути і їх вживають поступово. Ця обставина в купі з повним невіглаством людей щодо природи алкоголю, призводить до того, що спиртне набирає популярності у нових поколінь людей, які не усвідомлюють шкоди алкоголю.

Шкода куріння особливо шкідливим куріння є для дітей і юних хлопців і дівчат. Ще не зміцніла ЦНС, і кровоносна система дуже болісно сприймають тютюн. Крім речовини нікотин, несприятливі дію має і інші речовини, які є в тютюновому димі. Під час
надходження в організм вуглецевої окису, може розвиватися кисневе голодування, в результаті того, що чадні гази легше з'єднуються з гемоглобіном, ніж кисень і доставляються з кров'ю до кожної тканини людського організму. Рак у курців може виникати в 20 разів частіше, ніж у тих, хто не курить . Чим довше ми куримо, тим більше у вас шансів на смерть, від цієї
складної хвороби. За статистичними дослідженнями ясно, що у курців, як правило, зустрічається рак, та інших органів, наприклад, стравоходу, шлунково-кишкового тракту, гортані, нирок. У тих, хто курить, часто може виникати рак нижніх губ, в результаті канцерогенної дії екстракту, який накопичується в мундштуці курильної трубки. Найчастіше, куріння може призвести до розвитку хронічних видів бронхіту, який може супроводжуватися тимчасовим кашлем і неприємними запахами з рота. Внаслідок хронічних запалень бронхи можуть розширюватися, утворюючи бронхоектаз з несприятливими наслідками , такими як, пневмосклероз, емфізема легенів, що веде до кров'яної недостатності. Величезною є роль куріння і у формуванні туберкульозної палички. Так, 95 чоловік з 100, які страждають від цієї хвороби, вчасно початку хвороби курили сигарети.

Найчастіше, ті, хто курять можуть відчувати сильні серцеві болі. Це пов'язується зі спазмами коронарних судин, які живлять серцевий м'яз з формуванням стенокардії. Інфаркт міокарда у таких людей, може зустрічатися в 3 рази частіше, ніж у тих, хто не  палить. Куріння є одним з головних причин для стійких спазмів судин ніг, які сприяють розвитку ендартеріїту, який вражає чоловічу половину населення. Ця хвороба призводить до порушення поживного режиму, гангрени і в результаті, навіть до ампутації ніг. Від речовини, яка міститься в тютюновому димі, страждають також травна система , в першу чергу ротова порожнина, і, зрозуміло, слизова оболонка. Нікотин підвищує виділення соку шлунку, що може викликати неприємні болі, блювотні позиви і нудоту. Всі ці ознаки можуть з'явитися проявом таких хвороб як гастрит, виразка, які у цих людей, виникають набагато частіше, ніж у тих, хто не палить. Так, приміром, серед чоловічої половини населення, така хвороба як виразка шлунка виникає у 97 відсотків випадків.

Шкода наркотиків у сучасному суспільстві мало хто не знає проте, наскільки величезний шкоду наркотиків. Але, незважаючи на це, багато чоловіків і жінок вживають ці речовини, гублячи себе і своє здоров'я. При цьому шкода наркотиків величезний і не залежить від виду прийнятого речовини. Не буває легких наркотиків. Всі вони приносять організму непоправної шкоди. Головна небезпека наркотиків полягає в тому, що всі вони викликають звикання, непереборну тягу до їх вживання знову і знову. При цьому наркоман вже не замислюється про те, яким може бути шкода наркотиків. Він стає їх сліпим рабом.

Фізична і психічна залежність звикання до наркотика виявляється і на фізичному рівні. За відсутності наркотику стан наркомана різко погіршується, з'являється блювота, нудота, порушення роботи внутрішніх органів. Такий стан називають ламкою. Поступово наркотики руйнують нервову систему людини, руйну

 

ють його мозок. Це впливає на поведінку наркомана. Він вимикається з суспільного та професійного життя, його більше ніщо не цікавить. Всі його думки зайняті тільки тим, де дістати чергову порцію наркотиків. Цим обумовлена деградація людини, що приймає наркотики, його зневага близькими людьми, роботою чи навчанням, відсутність інтересу до життя.

Вплив на оточуючих шкода наркотиків,таким чином, поширюється і на найближче оточення наркомана. Оскільки сам він гроші заробляти вже не може, а наркотики коштують недешево, їм доводиться діставати гроші будь-якими доступними способами, аж до незаконних. Тоді з будинку починають пропадати гроші, речі та цінності. Крім того, наркоман, вчасно не отримав дозу, стає агресивним і становить небезпеку для оточуючих. Часто наркомани виявляються замішані у вчиненні таких злочинів, як крадіжки, грабежі, продажі зберігання наркотиків, проституція, вбивство.

Наслідки наркоманії шкода наркотиків поширюється і на фізичне самопочуття людини. Всі наркотики незалежно від виду і способу введення в організм вражають нервову та імунну системи організму, серце, печінка, легені. Цей вплив настільки сильно, що значно скорочує тривалість життя наркомана. Якщо як наркотику вживається бензин або клей, то люди стають розумово неповноцінними буквально за три - чотири місяці. Вживають коноплю деградують за три - чотири роки.

Небезпечні ефекти при прийомі морфіну люди через два - три місяці втрачають людську подобу, перестають доглядати за собою, втрачають життєві інтереси і цінності. Ті, хто почав вживання кокаїну, зможе прожити не більше чотирьох років. Найчастіше вони гинуть від того, що їх носова перегородка витончується настільки, що може привести до несумісного з життям

кровотечі. Нерідкі летальні результати і від розриву серця. При вживанні ЛСД наркоман втрачає здатність орієнтуватися в просторі. Часто людям здається, що вони літають, тому вони стрибають з висоти і розбиваються.

Висока смертність отже, всі наркомани не живуть довго. В залежності від виду наркотику вони помирають або від захворювання або самі накладають на себе руки. Відомо, що понад 60% наркоманів в перші два роки прийому наркотиків вдаються до спроби самогубства. Часто наркомани помирають від передозування, пневмонії, хронічної печінкової недостатності.

Ознаки наркомана. Ііснують ознаки, по яких можна безпомилково визначити наркомана. Його характеризує блідість шкіри, застигле, позбавлене міміки обличчя, постійно закладений ніс, часте чхання і позіхання, порушення сну, безсоння, тремтячі руки, поколоті вени, незвично вузькі або широкі зіниці, які не реагують на зміну освітлення. Якщо такі ознаки помічені у близької людини, потрібно терміново вживати заходів з лікування від наркотичної залежності.


Write a comment

Comments: 0